[ Tutup/Close ]

28 October, 2011

[Artikel]-Kemuliaan Ibu Mengandung Dalam Islam




1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.…


3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

27 October, 2011

[Informasi]-82 Rahsia Tahi Lalat




1. Bibir atas kanan - Banyak rezeki, pandai
2. Bibir atas kiri - Ramai kawan, baik hati
3. Bibir bawah kanan - Disegani orang, ramai yang suka
4. Bibir bawah kiri - Pandai bicara, tak mudah kalah
5. Leher kanan - Cerdas, jujur, berani menderita

26 October, 2011

[Informasi]-Asal Usul Tembakau




Rasulullah SAW pernah bersabda (maksudnya) : “Kelak akan datang kaum-kaum di akhir zaman, mereka suka menyedut asap tembakau dan mereka berkata: Kami adalah umat Muhammad padahal mereka bukan umat ku dan aku juga tidak menganggap mereka sebagai umat ku, bahkan mereka adalah orang yang celaka”

Abu Hurairah R.A yang mendengar sabda tersebut bertanya: “Bagaimana sejarah tembakau itu tumbuh wahai Rasulullah?”


Sabda Rasulullah SAW : “ Sesungguhnya setelah Allah menciptakan Adam dan memerintahkan para malaikat untuk sujud (tanda penghormatan) kepada Adam, seluruh malaikat kemudian sujud kepadanya kecuali iblis. Dia enggan, sombong dan termasuk orang-orang yang kafir. Allah bertanya kepada iblis : Wahai iblis apa yang menyebabkan kamu tidak mahu sujud ketika Aku memerintahkan mu? Kata iblis : Aku lebih baik darinya, aku tercipta dari api sedangkan ia dari tanah. Allah berfirman: Keluarlah engkau dari syurga, sesungguhnya engkau terkutuk dan engkau dilaknat hingga akhir. Iblis keluar dalam ketakutan hingga terkencing-kencing. Dari titisan kencing iblis itulah tumbuh sejenis tumbuhan yang dinamakan pokok tembakau.”

Nabi bersabda lagi : “Allah memasukkan mereka ke dalam neraka dan sesungguhnya tembakau adalah tanaman yang keji”

(Saya petik keseluruhan maksud hadis ini dari buku ‘HARAM MEROKOK’ oleh Adil Akhyar muka surat 12)

Kepada rakan2 ku yang merokok, moga kita tidak rasa tersinggung hati dengan hadis ini

25 October, 2011

[Informasi]-Solat Campur Lelaki dan Perempuan

Boleh ke macam ni?.....




[Informasi]-Astro Bakal Ada Pesaing Baru Iaitu Nilamas.!!!




P
ETALING JAYA: Muka baru dalam industri televisyen digital, Nilamas Corp Sdn Bhd khabarnya telah berjaya memperolehi lesen daripada kerajaan untuk membangun dan menawarkan perkhidmatan televisyen digital kepada umum.
Nilamas mensasarkan suku kedua 2012 untuk melancarkan perkhidmatan baru televisyen berbayar.Dengan memperolehi lesen perkhidmatan ini, Nilamas kini akan bersaing dengan Astro dalam menawarkan pakej perkhidmatan televisyen digital berbayar kepada pengguna.

Adalah difahamkan, kos membangunkan rangkaian kabel akan menelan sehingga RM2 bilion untuk tempoh lima tahun dan Nilamas sedang mencari rakan kongsi untuk sama-sama membangunkan projek ini.Nilamas kini sudahpun memperolehi satu bangunan baru di Puchong bagi tujuan projek gergasi ini.

Berdasarkan laman web Nilamas, para pengarahnya adalah terdiri daripada Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor, Tan Sri Mohamad Noor Abdul Rahim dan Datuk Nik Mohd Amin. Mereka juga adalah pemegang saham utama syarikat.Adalah difahamkan, perkhidmatan yang bakal ditawarkan oleh Nilamas kepada para pelanggannya akan tertumpu kepada hiburan dan pendidikan secara interaktif.

Difahamkan juga, pelancaran penjenamaan projek ini akan dilakukan bulan depan.Berdasarkan maklumat yang diperolehi, Nilamas memperolehi lesen untuk menawarkan perkhidmatan saluran berbayar televisyen daripada Suruhanjaya Multimedia dan Komunikasi pada 11 Ogos lalu.

Mereka turut memperolehi lesen kemudahan rangkaian yang membolehkan mereka membina rangkaian dan menawarkan perkhidmatan kepada umum untuk tempoh lima tahun.Pengambilan kakitangan telah pun bermula sejak dua bulan yang lalu dan berhasrat untuk mengukuhkannya sehingga 200 orang dalam tempoh tiga bulan dan 800 orang pada waktu perkhidmatan dilancarkan sepenuhnya.

Sumber:mStar

24 October, 2011

[ 9 Gambar]-Kemalangan yang membawa maut kepada Marco Simoncelli di Litar Sepang



Pelumba Marco Simoncelli mati dalam kemalangan sepang Motogp meninggal dunia selepas berlaku kemalangan pada pusingan pertama Perlumbaan Motosikal Grand Prix (MotoGP) Shell Advance Malaysia 2011di Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Ahad.  Topi kaledar yang dipakai Simoncelli, 24 tertanggal selepas terjatuh.

23 October, 2011

[Video]-Kemalangan yang menyebabkan perlumbaaan di Sepang dibatalkan.

Marco Simoncelli




23/10/2011-Perlumbaan di litar Sepang terpaksa dibatalkan kerana kemalangan maut pemandu San Carlo Honda,Marco Simoncelli.Kemalangan semasa "cornering" di-antara Simon,Colin Edward dan Valentino Rossi.



Saksikan video di bawah ini:










[Fakta]-10 Benda Yahudi Tak Nak Kita Tahu!!



sharign dari Facebook



Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom ketahui 10 daripadanya!...

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

22 October, 2011

[Artikel]-7 Perangai Pelik Gaddafi

Muammar-Ghadafi




Gaddafi

CARA HIDUP LUAR BIASA...selain sentiasa dikawal sehingga 40 anggota keselamatan khas terdiri daripada anak dara




TRIPOLI: Muammar Gaddafi yang memerintah Libya selama 42 tahun kini menjadi sejarah dan bakal dikenang sebagai diktator yang didakwa menaja keganasan di negara luar.
Namun, di sebalik legasi itu, Gaddafi juga akan diingat sebagai tokoh yang suka melakukan perkara pelik.
Laman sesawang ABCNews.com menyenaraikan tujuh keanehan utama yang dilakukan Gaddafi.Seperti...

[Artikel]-Pencipta Resepi KFC




Adakah anda kenal siapa orang tua yang tersenyum dalam logo Kentucky Fried Chicken atau singkatannya KFC? dan bagaimana tertubuhnya KFC?








21 October, 2011

[ Gambar ]-Ceritera Cinta Antara Burung


Dikatakan berjuta-juta manusia menangis selepas melihat gambar ini di Amerika dan Eropah tidak ketinggalan juga di Asia apabila gambar ini disiarkan akhbar-akhbar tempatan. Ianya merupakan gambar yang menyentuh perasaan mengenai sepasang burung tersebut.


 Gambar 1 - Burung betina ini mengalami kecederaan yang boleh mengakibatkan maut selepas ia dilanggar oleh sebuah kereta akibat terbang dalam ketinggian yang rendah.



 Gambar 2 - Burung jantan cuba membantu dan membawa makanan kepada burung betina dengan penuh kasih sayang diantara haiwan tersebut.



 Gambar 3 - Burung jantan membawa makanan sekali lagi dan terkejut apabila mendapati burung betina sudah tidak lagi bergerak, biarpun dia telah cuba menggerakkannya beberapa kali.



 Gambar 4 - Burung jantan telah memahami bahawa pasangannya itu telahpun mati, namun dia masih cuba untuk menggerakkannya.


 Gambar 5 - Burung jantan kemudiannya berdiri dan bersiul tanda ia dalam kesedihan.


Gambar 6 - Akhirnya burung jantan ni mengalah dan meratapi kematian pasangannya dengan penuh kesedihan bahawa burung betina tidak akan kembali padanya lagi. 
Moral : walaupun haiwan tidak mempunyai akal, tapi mereka tetap mempunyai hati dan perasaan.
(T_T)

[Gambar]-Cara Kunci Basikal Paling Selamat

Agak-agak siapa yang akan jadi ‘gila’? Orang yang buat atau orang yan lihat? Serabut kepala otak fikir macam mana nak buang selain dari ‘canai’ terus ja basikal ni..

Macam mana buat? Gambar dibawah menjelaskan..




p/s:sayangilah basikal anda...



19 October, 2011

[Artikel]-Keunikan Jambatan Ke-2 di Pulau Pinang..

Jambatan Kedua Pulau Pinang ialah sebuah jambatan baru yang berada dalam pembinaan di Pulau Pinang, Malaysia. Ia menghubungkan Batu Kawan di Seberang Perai dan Batu Maung di Pulau Pinang.


Ia menjadi jambatan kedua yang menghubungkan tanah besar dan bahagian pulau selepas Jambatan Pulau Pinang. Jambatan ini menelan kos RM 3 bilion mempunyai panjang 24 km (15 batu) dan bakal menjadi jambatan yang terpanjang di Malaysia dan Asia Tenggara.

Disini tao nak kongsikan kat korang Fakta Menarik Jambatan Kedua Pulau Pinang
  • Menghubungkan Batu Kawan di Seberang Perai dan Batu Maung di Pulau Pinang.
  • Jambatan ini menelan kos kurang RM 4.5 bilion.
  • Usaha sama antara China Harbour Engineering Company Ltd dan UEM Builders Bhd, yang bermula pada 2008.
  • Mempunyai panjang 24 km (15 batu) dan bakal menjadi jambatan yang terpanjang di Malaysia dan Asia Tenggara.
  • Empat lorong dengan dua lorong motosikal akan dibina di atas jambatan ini.
  • Panjang jambatan ini ialah 24 km (15 batu). 17 km (10 batu) daripada jambatan ini akan merentasi Selat Selatan, selat yang menghubungkan Pulau dan Seberang Perai.
  • 1.5 km (1 batu) akan berada di kawasan Batu Maung, sementara 6 km (3 batu) akan berada di kawasan Batu Kawan.
  • Enam persimpangan lebuh raya akan dibina dalam projek ini.
  • Mempunyai dua platform yang meliputi kawasan perkhidmatan & rehat di persimpangan tengah.
  • Ia direka seakan-akan menyerupai mutiara.
  • Kawasan rehat ini akan menjadi kawasan rehat lebuhraya terapung pertama di Malaysia.
  • Mencapai 65 peratus (Oktober 2011) tahap kesiapan dan dijangka siap lebih awal daripada yang dijadualkan iaitu pada November 2013.

18 October, 2011

[Artikel]- MyKad Baru Mulai Januari 2012


klik untuk besarkan gambar

Mulai Januari tahun depan,  Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan MyKad baru yang dipertingkatkan ciri-ciri keselamatannya serta tahap kualitinya, kata Menteri Dalam Negeri.
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, MyKad baru itu dapat menangani isu pemalsuan MyKad serta masalah berkaitan kualiti dan ketahanannya terutama berkenaan kualiti cip yang sering dibangkitkan oleh sesetengah pihak.
MyKad dengan struktur baru ini lebih berkualiti dan menepati ciri-ciri keselamatan, sesuai dengan peredaran waktu, keadaan dan cabaran pada masa depan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini
Beliau yang juga Ahli Parlimen Semberong berkata demikian selepas menghadiri majlis pelancaran pengeluaran MyKad Satu Hari di JPN Kluang dan pengeluaran MyKad dengan strukur baru
Hishammuddin berkata,MyKad baru itu diperbuat daripada bahan polycarbonate yang lebih tahan serta mengaplikasikan teknologi turisan laser pada permukaan kad.
Bernama

15 October, 2011

[Artikel]-Sultan Kedah diisytihar Yang di-Pertuan Agong ke-14

sultan-kedah





Majlis Raja-Raja dalam mesyuarat khasnya hari ini bersetuju mengisytihar Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong yang baru berkuatkuasa pada 13 Disember ini untuk tempoh lima tahun.

Sementara Sultan Kelantan Sultan Muhammad V dipilih menjadi Timbalan Yang di-Pertuan Agong untuk tempoh yang sama.


Daulat Tuanku

14 October, 2011

[Artikel]-KERAJAAN MALAYSIA AKAN MENGHARAMKAN TUDUNG DI IPTA IPTS TERMASUK SEKOLAH


ALAMAK,GAMBAR AWEK SAYA KELUAR PULAK !!!
Pihak menteri juga sudah mengeluarkan notis bagi pengharaman pemakaian tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan menghantar notis ini ke sekolah-sekolah. Pihak menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun kawasan kampus antara jenis t...udung yang tidak boleh dipakai ialah : -
.
.
.
.
.
hish.....
.
.
.
.
.
.
.
ni aku nak marah nii
.
.
.
.
.
.
awat Ntah depa senang-senang nak buat undang-undang macam niiii
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nak kena niiiiiii
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
laaaaaaaaaaa kita yang terkena dahhhh
.
.
1. TUDUNG SAJI.
2. TUDUNG PERIUK.
3. TUDUNG TERMOS.
4. TUDUNG CAT.

dan berbagai-bagai jenis TUDUNG BOTOL yang selalu menjadi permainan murid sekolah masih di dalam pemerhatian.

HEHEHE...

JANGAN MARAH,HANYA POSTING LAWAK UNTUK HARI INI !!!

12 October, 2011

[Artikel]-12 kelompok manusia yang bangkit dari kubur


Setelah pulang ke negeri abadi selama-lamanya, iaitu kampung asal kita NEGERI AKHIRAT, bagaimana keadaan kita??? 


DIRIWAYATKAN bahawa Rasulullah s.a.w. menangis hingga membasahi bajunya ketika
ditanya oleh Mu’adz bin Jabbal mengenai maksud firman Allah s.w.t.: “Iaitu hari
(yang pada waktu itu) ditiup sangkakala, lalu kamu datang
berkelompok-kelompok.”
Apabila ditanya punca baginda bersedih, Rasulullah bersabda: “Engkau bertanya
mengenai sesuatu yang dahsyat. Umatku akan dikumpul dan dibangkitkan di hari
kiamat dalam 12 kelompok.”

        1. Kelompok pertama akan dibangkitkan dalam keadaan tanpa tangan dan
kaki, lalu terdengar suara Allah:“Mereka ini adalah orang yang ketika didunia
dulu senang mengganggu jirannya, maka inilah balasannya dan nerakalah tempat
baginya.”
        2. Kelompok kedua pula di bangkitkan dalam keadaan berbentuk babi
kerana ketika di dunia golongan ini malas seperti firman Allah: “Celakalah!
Mereka yang mengerjakan solat, iaitu lalai dalam solatnya.”
        3. Kelompok ketiga dibangkitkan daripada kubur dalam keadaan perut
membesar seperti gunung, dengan didalamnya penuh ular dan kala jengking kerana
ketika di dunia mereka tidak membayar zakat.
        4. Kelompok keempat pula dibangkitkan daripada kubur dalam keadaan
mulutnya mengalir darah kerana ketika berniaga, mereka suka berdusta.
        5. Kelompok kelima pula dalam keadaan lebih buruk daripada bangkai
kerana ketika di dunia, mereka selalu melakukan maksiat secara sembunyi kerana
takut dilihat orang, tetapi tidak takut kepada Allah.
        6. Kelompok keenam akan dibangkitkan dengan keadaan leher terputus
kerana ketika di dunia selalu memberikan kesaksian palsu.
        7. Kelompok ketujuh akan dibangkitkan dalam keadaan tanpa lidah kerana
selalu berdusta ketika di dunia.
        8. Kelompok kelapan akan dibangkitkan daripada kubur dalam keadaan
kepala tersungkur, sedangkan keduadua kakinya di atas kepala dan farajnya
mengeluarkan nanah yang mengalir seperti air kerana ketika hidup di dunia
golongan ini suka berzina dan mati tanpa sempat bertaubat.
        9. Kelompok kesembilan pula dibangkitkan dari kubur dalam keadaan
wajahnya yang hitam tetapi matanya biru dan perutnya dipenuhi api kerana ketika
di dunia dulu mereka selalu memakan harta anak yatim secara zalim.
        10. Kelompok kesepuluh dibangkitkan dalam keadaan penuh kusta dan sopak
kerana ketika hidup didunia menderhakai kedua orang tuanya.
        11. Kelompok kesebelas akan dibangkitkan dalam keadaan buta hati,
giginya seperti tanduk, bibirnya menjulur sampai ke dada, lidahnya sampai ke
perut manakala perutnya pula menjulur sehingga ke paha, perutnya penuh dengan
kekotoran kerana ketika hidup di dunia mereka gemar minum arak dan mati sebelum
sempat bertaubat.
        12. Bagaimanapun kelompok kedua belas, mereka akan dibangkitkan
daripada kubur dengan wajah bercahaya seperti bulan purnama dan mereka akan
melewati sirat (titian) seperti kilat yang menyambar kerana golongan ini ketika
hidupnya rajin beramal soleh, meninggalkan maksiat dan menjaga solat lima
waktunya dengan berjamaah. Mereka mati dalam keadaan bertaubat, maka balasannya
ialah syurga, pengampunan, rahmat dan nikmat.


golongan mana agaknya kita? semua bergantung pada amalan kita.. sama-samalah kita muhasabah balik, mana amalan yang agak-agak boleh mendatangkanKEMURKAAN Allah, cepat-cepat kita tinggalkan, kita tak tahu saat ajal datang bertamu. selamat beramal.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...