Tips penjagaan payudara | Ice-Ketul Sharing

[ Tutup/Close ]

18 September, 2010

Tips penjagaan payudara



Kesihatan: Payudara merupakan aset yang terpenting bagi setiap wanita. Oleh itu, setiap wanita haruslah menitik-beratkan penjagaan payudara agar ia kelihatan menarik dan sempurna.
Berikut adalah beberapa tips untuk penjaggaan payudara:


1. Elakkan sabun dibahagian puting payudara

Ketika mandi, elakkan sabun daripada terkena bahagian puting. Sabun boleh menyebabkan bahagian puting payudara merekah.


2. Ramasan payudara

Jika anda sudah bersuami, elakkan suami meramas payudara dari kiri ke kanan. Ini kerana, payudara boleh kendur jika berbuat demikian.


3. Coli

Pemakaian coli yang terlalu ketat adalah patut dielakkan. Kalau boleh gunalah coli yang bersesuaian dengan saiz payudara anda.


4. Sentiasa memakai coli

Ini penting agar penting bentuk payudara sentiasa kekal sempurna dengan sokongan coli.jika tidak memakai bra, payudara akan sentiasa tergantung dan boleh berubah bentuk.


5. Air mani suami

Suami haruslah pancutkan air mani keatas payudara isteri dan sapukan dengan rata. Teknik ini dapat menegangkan payudara isteri.


6. Elakkan pembedahan

Bersyukurlah dengan payudara anda, dan janganlah melakukan pembedahan semata-mata untuk membesarkan saiz payudara.keaslian payudara adalah paling penting.

7.Pemeriksaan payudara

Periksalah payudara anda sendiri untuk mencegah kanser . perhatikan payudara anda dihapadan cermin jika terdapat ketulan atau benjolan pada payudara

1 comment:

Your Point Of Views..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...